Svartsjuka

Ett faktum som i alla fall enligt mig är så sant är att folk blir svartsjukare, speciellt killar va jag uppfattat det som, just för att jag är en av dessa. Och jag har kommit på precis vad detta beror på, det beror på saker man upplevt på fester med andra killar. Jag var på en fest midsommar, satt snackade med en kille så sa han "ser du hon bruden där" jag svarar "ja vadå", han säger "henne strulade jag med precis bakom huset, rätt nice va" så säger jag, "du har ju flickvän och hon där har ju pojkvän", då säger han "spelar väl ingen roll varken hon eller jag säger något till våra partners".

Detta gör ju att man börjar undra, när man sitter hemma och flickvännen är på fest så klart man tänker på den där idioten som sa så och tänker "tänk om hon gör något, jag lär ju aldrig få veta" Sen börjar andra tankar som "Undra om många raggar på henne" och sen springer det iväg, är livsfarligt. Visst man måste kunna lita på sin partner vilket jag inte vart super bra på, men hur lätt är det när man vart med om sånthär? Inte första gången jag hört sånna grejer vet hur folk är när dom är fulla.. Detta gör mig så sjukt irriterad. Varför kan inte folk bara ge fan i upptagna personer, varför ska folk vara sånna drägg när dom är fulla? För otroghet som inte är relaterade till "att man tröttnat" är i säkert 99.9 % i samband med alkoholintag.

Jag vill verkligen inte vara den svartsjuka typen, gör mig inte i den kategorin. Vill kunna lita men då måste man ju få chansen att öva lite, inget som kommer över en natt eller hur? De krävs tid och engagemant för att kunna lita på varandra och ett samspel mellan partnerna som gör att de funkar..

Detta funkade inte i mitt förra förhållande, inget samspel, en svartsjuk kille (men mest orolig), en tjej som inte hade tålamod, känslorna eller engagemanget för att få de att funka.

Tråkigt men sant..


Kommentarer
Postat av: Pjoltas

Svartsjuka ÄR en motherfucker och som du skriver det behövs verkligen "tid och engagemang" för att man skall kunna lita på varann...men vem har det idag?

.

.

http://pjoltas.blogg.se

2009-07-15 @ 11:30:35
URL: http://pjoltas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0