Dumpad vs Dumpa

Som ni vet blev jag dumpad för ett tag sen och har tänkt en del på vilket som är bäst, bli dumpad eller dumpa någon?
Därför kommer här nu min jämnförelse mellan dumpad och dumpa!

Dumpad:
-Man är inte redo på det.
-Man kan tänka, nu jävlar gick hon/han miste om något.
-Man har goda anledningar till att äta onyttig mat.
-Man kan hitta en snyggare tjej/kille än sitt ex.
-Man blir sjukt knäckt oftast, men ska spela hård på utåt.
-Man tröstsuper mycket och försöker desperat hitta nått ragg att trösta sig med.

Dumpa:
-Jobbigt att ge beskedet, men man får ändå bestämma när/var/hur och kan därför vara med redo på det än motparten.
-Man har psykiskt överläge jämnfört med den man dumpat.
-Man kan ångra sig efter ett tag när man märker att den man dumpad faktiskt var den bästa för än själv.
-Man har sedan tidigare kanske spanat in någon som man är intresserad av.
-Det är lättare att ångra sig när man ser att den man dumpat hittat ny kärlek.

Bara några punkter jag tänkt på men listan kan göras lång.

Tror inte de finns någon bättre av dem, de suger lika hårt. Dock är det med stor sannolikhet jobbigare för den som blir dumpad.. Jag kan intyga detta!

Ingen bra kväll som ni märker, de går i svackor detta.. Har lovat mig själv att inte kolla på mitt ex's bilddagbok, facebook, eller blogg för att gör de lättare att komma över och slippa se alla desperata killar som raggar på henne.. Men de är inte lätt för i stunder som denna saknar man henne och inser hur guld värt förhållanden är även om man i alla stunder inte inser detta när man är i ett.

Till alla er där ute, följ era hjärtan och tänk på att ett krossat hjärta gör ont ett tag men man bär med sig något från varje förhållande, kanske något man tycker är viktigt, någon som man inte gillar, saker man borde göra och inte göra som man sedan kan ta med sig in i nästa förhållande för att se om det kanske håller för evigt.

Ha en trevlig kväll allihopa som läser, vet ni inte är många men tycker de är skönt att få ut alla känslorna..

Nattinatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0